Regulamin sklepu internetowego

§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE

1.   Niniejszy regulamin sklepu internetowego dostępnego pod adresem:  vod.sukcesje.pl oraz sukcesje.elms.pl  określa podstawowe zasady i warunki korzystania ze sklepu, sposób świadczenia usług drogą elektroniczną i sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem sklepu.

2.   Właścicielem oraz administratorem sklepu jest SUKCESJE SP. Z O.O., przy ul. kard. Karola Wojtyły 223A/1, 35-304 Rzeszów (podkarpackie), KRS 0000579749, REGON 362695208, NIP 8133709316

3.   Przedmiot działalności sklepu stanowi detaliczna sprzedaż towarów dostępnych w sklepie,

za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość, tj. za pośrednictwem sklepu w sieci Internet.

4.   Oferta sklepu internetowego skierowana jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców.

5.   Produkty dostępne w sklepie internetowym oferowane są do sprzedaży na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.

6.   Zamówienia w sklepie mogą być składane przez cały rok, 24 godziny na dobę, z wyłączeniem okresów przerw technicznych określonych komunikatem informacyjnym zamieszczonym na stronie sklepu.

7.   Produkty dostępne w sklepie internetowym są nowe, wolne od jakichkolwiek wad fizycznych oraz prawnych i zostały wprowadzone na rynek polski w legalny sposób.

8.   Dla złożenia zamówienia w sklepie internetowym przez klienta niezbędnym jest uprzednie zapoznanie się z niniejszym regulaminem i jego akceptacja oraz przestrzeganie jego postanowień.

W celu korzystania ze sklepu usługobiorca powinien spełniać następujące minimalne wymagania techniczne:

1. Minimalne wymagania sprzętowe:

a. procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach;

b. Pamięć operacyjna: 512MB;

c. Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit;

d. Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca;

e. Mysz lub inny manipulator + klawiatura;

f. Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s.

2. Minimalne wymagania oprogramowania:

a. System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile;

b. Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5;

c. Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript;

d. Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.

9.       Kontakt z obsługą klienta sklepu możliwy jest za pośrednictwem poczty elektronicznej poprzez adres e-mail: kontakt@sukcesje.pl

 

§ 2 DEFINICJE

Użyte w dalszej części Regulaminu terminy oznaczają:

1.   Cena – Cena Towaru powiększona o ewentualne koszty transportu (uwzględniająca należne podatki) należna Sprzedawcy tytułem sprzedaży i dostarczenia Towaru do Klienta zgodnie z Umową Sprzedaży;

2.   Cena Towaru – określona w złotych polskich kwota wynagrodzenia brutto (uwzględniająca należne podatki) należnego Sprzedawcy tytułem zrealizowania usługi lub sprzedaży Towaru prezentowanego w Sklepie;

3.   Cena katalogowa – określona w złotych polskich i podana przez wydawcę lub producenta Towaru (np. na tylnej stronie okładki książki w postaci wydrukowanej ceny), jako rekomendowana kwota wynagrodzenia brutto (uwzględniająca należne podatki) należnego Sprzedawcy tytułem sprzedaży Towaru na rzecz Klienta zgodnie z Umową Sprzedaży;

4.   Cena najniższa – najniższa Cena Towaru, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki Ceny Towaru lub która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego Towaru do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki (gdy dany Towar jest oferowany do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni). Najniższą cenę podaje się w każdym przypadku informowania o obniżeniu Ceny Towaru, obok informacji o obniżonej Cenie Towaru, stosownie do art. 4 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług (tekst jedn. Dz.U.2023.168);

5.   Dzień roboczy – dzień od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;

6.   Klient – osoba fizyczna o pełnej zdolności do czynności prawnych, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca ze Sklepu Internetowego i nabywająca Towary za pośrednictwem Sklepu Internetowego;

7.   Kod promocyjny/rabatowy – kod wydawany przez Sprzedawcę, uprawniający do nabycia Towarów oferowanych w Sklepie przy uwzględnieniu określonego rabatu procentowego lub kwotowego;

8.   Konsument – Klient będący osobą fizyczną, dokonującą lub zamierzającą dokonać czynności prawnej za pośrednictwem Sklepu, niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową albo nieposiadającą dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;

9.   Koszyk – usługa udostępniana każdemu Klientowi oraz każdemu użytkownikowi Sklepu, który korzysta ze Sklepu, polegająca w szczególności na umożliwieniu łatwego dokonania zakupu jednego lub kilku Towarów, wpisania Kodów rabatowych umożliwiających obniżenie Ceny na zasadach określonych odrębnymi regulaminami, wyświetlenia podsumowania Ceny zakupu poszczególnych Towarów i wszystkich Towarów łącznie (w tym ew. kosztów wysyłki);

10.   Promocje/Rabaty – szczególne warunki sprzedaży, uregulowane na zasadach wyrażonych w odrębnych regulaminach, dotyczące specjalnej oferty Sklepu obowiązującej w określonym czasie, z których Klient może skorzystać na zasadach tam określonych; w przypadku rozbieżności postanowień właściwego regulaminu promocji z postanowieniami Regulaminu, pierwszeństwo mają postanowienia właściwego regulaminu promocji;

11.   Przedsiębiorca na prawach Konsumenta – Klient, który jest osobą fizyczną zawierającą Umowę Sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;

12.   Regulamin – niniejszy dokument określający prawa i obowiązki Klientów oraz Sprzedawcy; w zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. Dz.U.2020.344);

13.   Sklep/Sklep Internetowy/Serwis – sklep prowadzony przez Sprzedawcę, dostępny pod adresem strony internetowej sukcesje.elms.pl

14.   Sprzedawca, Usługodawca lub Administrator – SUKCESJE SP. Z O.O., przy ul. kard. Karola Wojtyły 223A/1, 35-304 Rzeszów (podkarpackie), KRS 0000579749, REGON 362695208, NIP 8133709316;

15.   Towar – rzecz sprzedawana przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu na rzecz Klienta, za zapłatą Ceny;

16.   Treść/Treści – elementy tekstowe, graficzne lub multimedialne (np. informacje o Towarach, zdjęcia, filmy promocyjne, opisy, komentarze), w tym utwory w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz wizerunki osób fizycznych, jakie są zamieszczane i rozpowszechniane przez odpowiednio Sprzedawcę, kontrahentów Sprzedawcy, Klienta albo inną osobę korzystającą ze Sklepu;

17.   Treści Cyfrowe – treści wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej niezapisane na materialnym nośniku, dostarczane przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu na rzecz Klienta, za zapłatą Ceny. Ilekroć w Regulaminie mowa jest o Treści Cyfrowej, dotyczy to również Towaru, który służy wyłącznie jako nośnik Treści Cyfrowej, chyba że co innego wynika z treści danego postanowienia. Z kolei, ilekroć w Regulaminie mowa jest o Towarach, dotyczy to również Treści Cyfrowych, chyba że co innego wynika z treści danego postanowienia;

18.   Umowa o Dostarczanie Treści Cyfrowych lub Usług Cyfrowych – umowa zawierana z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość i dotycząca dostarczania przez Sprzedawcę na rzecz Klienta Treści Cyfrowych lub Usług Cyfrowych za zapłatą Ceny. Ilekroć w Regulaminie mowa jest o Umowie Sprzedaży, dotyczy to również Umowy o Dostarczanie Treści Cyfrowych lub Usług Cyfrowych, chyba że co innego wynika z treści danego postanowienia;

19.   Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Klientem z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość i dotycząca sprzedaży przez Sprzedawcę na rzecz Klienta Towarów za zapłatą Ceny;

20.   Usługa – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu Internetowego, na zasadach określonych Regulaminem.

21.   Usługa Cyfrowa – usługa dostarczana przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu na rzecz Klienta za zapłatą Ceny, pozwalająca Klientowi na:

·         wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej;

·         wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez Klienta lub innych użytkowników tej usługi;

·         inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej.

Ilekroć w Regulaminie mowa jest o Towarach, dotyczy to również Usług Cyfrowych, chyba że co innego wynika z treści danego postanowienia;

22.   Usługobiorca – osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca z Usługi świadczonej przez Usługodawcę.

23.   Wymagania Techniczne – minimalne wymagania techniczne, których spełnienie jest niezbędne do korzystania z Serwisu i zawarcia Umowy Sprzedaży;

24.   Zamówienie – formularz udostępniony w ramach Sklepu, określający poszczególne Towary oraz dane Klienta konieczne dla zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży, a także oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę kupna i zawarcia Umowy Sprzedaży Towaru ze Sprzedawcą.

§ 3 RODZAJE I ZAKRES USŁUG ŚWIADCZONYCH DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

1.   Na warunkach określonych w Regulaminie, Sprzedawca za pośrednictwem Sklepu Internetowego świadczy nieodpłatnie usługi elektroniczne polegające w szczególności na umożliwianiu składania Zamówień oraz zawierania Umów Sprzedaży za pomocą Koszyka.

2.   Usługobiorca jest zobowiązany do:

a)       korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych Usługobiorców oraz dla Usługodawcy;

b)      korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu oraz dobrymi obyczajami.

3.   Umowa na świadczenie usług, o których mowa w ust. 1 powyżej, zawierana jest na czas określony – na czas realizacji Zamówienia. Ulega rozwiązaniu z chwilą zakończenia realizacji Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę.

§ 4 SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ, UMOWA SPRZEDAŻY

1.       Przedmiotem sprzedaży są Towary prezentowane przez Sklep i oznaczone jako dostępne w chwili składania Zamówienia.

2.       Wszelkie treści prezentowane w Sklepie nie stanowią oferty zawarcia umowy w myśl przepisów Kodeksu cywilnego. Klient poprzez złożenie Zamówienia składa ofertę kupna określonego Towaru na warunkach podanych w jego opisie.

3.       Stronami Umowy Sprzedaży zawieranej za pośrednictwem Sklepu Internetowego są Sprzedający oraz Kupujący.

4.       Sklep internetowy umożliwia złożenie Zamówienia wyłącznie za pomocą Koszyka. Zamówienie może być złożone bez konieczności uprzedniego utworzenia konta w Sklepie internetowym.

5.       Usługobiorca w celu zawarcia Umowy Sprzedaży musi każdorazowo:

a)   posiadać i podać aktywny adres e-mail;

b)  podać dane konieczne do rozliczenia Umowy Sprzedaży i do ewentualnej wysyłki Towaru (tj.: imię, nazwisko, nazwa firmy i NIP (w przypadku Usługobiorców niebędących Konsumentami), adres (ulica i numer domu lub lokalu), kod pocztowy, miasto, numer telefonu, adres poczty elektronicznej, opcjonalnie inne, dodatkowe dane wysyłkowe – w zależności od rodzaju i formy kupowanego Towaru i jego wysyłki).

6.       Stosownie do ust. 2 powyżej złożenie Zamówienia za pośrednictwem strony internetowej stanowi ofertę zakupu w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu cywilnego, która jest wiążąca w terminie 7 dni roboczych (po tym czasie wygasa) i składa się z następujących czynności:

a)   wybrania Towarów spośród prezentowanych na stronach Sklepu;

b)  dodania ich do Koszyka;

c)   przejścia do formularza Zamówienia;

d)  wybrania sposobu zapłaty Ceny (sposobu płatności) i dostawy (jeśli dotyczy);

e)   uzupełnienia danych niezbędnych do złożenia Zamówienia i wykonania Umowy Sprzedaży;

f)   złożenia Zamówienia poprzez uruchomienie funkcjonalności Sklepu oznaczonej komunikatem „Zamawiam i płacę” oznaczającej, że Zamówienie składane przez Klienta pociąga za sobą obowiązek zapłaty Ceny. Funkcjonalność, o której mowa w zdaniu poprzednim, staje się aktywna z chwilą, gdy Klient poda wszystkie dane niezbędne do złożenia Zamówienia i wykonania Umowy Sprzedaży. Złożenie Zamówienia stanowi oświadczenie woli Klienta wyrażające bezpośrednią wolę (ofertę) zawarcia Umowy Sprzedaży na odległość, za pośrednictwem Sklepu.

7.   Po złożeniu Zamówienia, Klient otrzyma na podany adres e-mail wiadomość e-mail zatytułowaną „Potwierdzenie złożenia zamówienia” zawierającą wszystkie istotne elementy Zamówienia, która potwierdza otrzymanie Zamówienia przez Sprzedawcę (wpłynięcie Zamówienia do systemu obsługującego Sklep) i nie stanowi oświadczenia woli Sprzedawcy zawarcia Umowy Sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.

8.   Umowę Sprzedaży uznaje się za zawartą z momentem otrzymania przez Klienta drugiej wiadomości e-mail zatytułowanej „Twoje zamówienie zostało przyjęte do realizacji” zawierającej potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji (oświadczenie woli Sprzedawcy zawarcia Umowy Sprzedaży z Klientem składane przez Sprzedawcę). W przypadku niemożności przyjęcia Zamówienia do realizacji Sprzedawca poinformuje o tym Klienta w drodze wiadomości e-mail. 

9.       Utrwalenie, zabezpieczenie, udostępnienie oraz potwierdzenie Klientowi treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez przesłanie Klientowi wiadomości e-mail zawierającej potwierdzenie zawarcia umowy na odległość w rozumieniu art. 21 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (teksy jedn. Dz.U.2020.287).

10.   Potwierdzeniem zawartych Umów Sprzedaży są dołączane do przesyłek dowody zakupu (paragony fiskalne). Klient może otrzymać fakturę VAT – w tym celu niezbędne jest zgłoszenie w formularzach Koszyka chęci otrzymania faktury i podanie nazwy firmy i jej adresu oraz numeru NIP.

9.   Od momentu zawarcia Umowy Sprzedaży Klient co do zasady nie ma możliwości modyfikacji złożonego Zamówienia. Niemniej Sprzedający deklaruje, iż obsługa Sklepu dołoży starań, aby w każdym momencie, nawet po zawarciu Umowy Sprzedaży, umożliwić Kupującemu zmianę danych do dostawy, a także (do momentu zaksięgowania wpłaty) zmianę treści Zamówienia.

10.   W celu zapewnienia prawidłowej realizacji Umowy Sprzedaży, Klient zobowiązany jest w szczególności do:

a)   podawania w Zamówieniu wyłącznie prawdziwych, aktualnych i wszystkich koniecznych danych Klienta;

b)  niezwłocznego aktualizowania danych, w tym danych osobowych, podanych przez Klienta Sprzedawcy w związku z zawarciem Umowy Sprzedaży, w zakresie w jakim jest to konieczne dla prawidłowego ich wykonania;

c)       korzystania z usług oferowanych przez Sprzedawcę w sposób zgodny z przepisami obowiązującego prawa, postanowieniami Regulaminu Sprzedaży, a także z przyjętymi w danym zakresie zwyczajami i zasadami współżycia społecznego, w tym w sposób nieuciążliwy dla pozostałych Klientów oraz dla Sprzedawcy i niezakłócający pracy Sprzedawcy lub Sklepu;

d)      terminowej zapłaty Ceny i innych ustalonych przez Klienta i Sprzedawcę kosztów.

§ 5 CENY I PROMOCJE

1.       Ceny Towarów na stronach Sklepu: są cenami brutto wyrażonymi w polskich złotych (PLN), zawierającymi wszelkie należne cła i podatki, w tym podatek od towarów i usług (VAT) w wysokości wynikającej z obowiązujących przepisów. Ceny nie zawierają kosztów dostawy Towaru. Koszt dostawy Towarów jest prezentowany w Koszyku przy wyborze sposobu dostawy i zależy od wartości zamówionego Towaru, sposobu zapłaty za Towar oraz wybranego przez Klienta sposobu dostawy zamówionego Towaru.

2.       Całkowita suma do zapłaty (obejmująca Cenę Towaru oraz w zależności od warunków Promocji także koszty dostawy Towarów) przez Klienta może zostać pomniejszona o określony rabat procentowy lub kwotowy poprzez wykorzystanie Kodu promocyjnego. Sprzedawca określi zasady przyznawania i wykorzystania Kodów promocyjnych w ramach odrębnych warunków Promocji. Promocje obowiązujące w Sklepie nie podlegają łączeniu, o ile postanowienia Promocji wyraźnie nie stanowią inaczej. Promocje mogą obejmować ograniczoną liczbę Towarów.

3.       Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen Towarów oraz wysokości kosztów dostawy, w szczególności w przypadku zmiany cenników usług świadczonych przez podmioty realizujące dostawy. Sprzedawca zastrzega sobie ponadto prawo do wprowadzania nowych Towarów do Sklepu internetowego oraz wycofania ze sprzedaży Towarów uprzednio dostępnych, a także przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych. Wprowadzane zmiany nie będą odnosiły skutku odpowiednio w stosunku do Kupujących, z którymi została zawarta Umowa Sprzedaży lub którzy rozpoczęli udział w akcji promocyjnej.

§ 6 PŁATNOŚCI

1. Sprzedawca umożliwia Klientowi wybór następujących sposobów płatności:

a)       za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych akceptowanego w danym momencie przez Sprzedawcę i prezentowanego na stronie Sklepu (płatność musi nastąpić we wskazanym przy składaniu Zamówienia terminie liczonym od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży – nieuiszczenie płatności w tym terminie jest warunkiem rozwiązującym Umowę Sprzedaży) – w tym przypadku realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia oraz po otrzymaniu przez Sprzedawcę informacji z systemu agenta rozliczeniowego o dokonaniu płatności przez Klienta, zaś wysyłka dokonana zostanie niezwłocznie po skompletowaniu Zamówienia;

b)      przy odbiorze (płatność za pobraniem) – w tym przypadku realizacja Zamówienia i jego wysyłka zostanie rozpoczęta po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia i skompletowaniu Zamówienia.

2.       Klient dokonuje wyboru spośród wyżej wymienionych sposobów płatności poprzez zaznaczenie właściwego pola w formularzu Zamówienia. Łączna cena za zamówione Towary lub usługi wraz z opłatami za transport lub dostarczenie i ewentualnymi innymi kosztami może różnić się w zależności od wybranego przez Klienta sposobu płatności, o czym informacja będzie umieszczona w formularzu płatności przy odpowiednim polu wyboru sposobu płatności.

3.       Nie jest możliwe łączenie różnych metod płatności wymienionych w ust. 1 przy opłaceniu jednego Zamówienia.

 § 7 DOSTAWA

1.       Zamówione w Sklepie Towary są dostarczane wyłącznie na terytorium Polski, na adres podany przez Klienta w formularzu Zamówienia, według wyboru Klienta:

a)       za pośrednictwem firmy kurierskiej;

b)      poprzez odbiór w Paczkomatach 24/7;

c)       drogą elektroniczną, na adres e-mail podany przez Kupującego podczas składania Zamówienia – w przypadku Treści cyfrowych.

2.       Koszty dostawy Towaru ponosi Klient, chyba że warunki Promocji stanowią inaczej. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do możliwości aktualizowania kosztów dostawy zamieszczonych na stronie Sklepu. Koszty dostawy w Zamówieniu złożonym przez Klienta przed wprowadzeniem zmian pozostają dla Klienta wiążące.

3.       Czas realizacji Zamówienia przez Sprzedawcę, liczony jest od momentu potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia Zamówienia do realizacji do momentu przekazania przez Sprzedawcę przesyłki zawierającej Towary przewoźnikowi i wynosi 5 dni roboczych. 

4.       Jeżeli dla Towarów objętych Zamówieniem przewidziano różny okres realizacji, dla całego Zamówienia obowiązuje okres najdłuższy spośród przewidzianych.

5.       Odbierając dostarczoną przesyłkę z Towarem Klient obowiązany jest ją zbadać (na podstawie art. 545 § 2 Kodeksu cywilnego). W razie widocznych uszkodzeń przesyłki Klienci będący Konsumentami/Przedsiębiorcami na prawach Konsumentów proszeni są o odmowę odbioru paczki, bądź otwarcie paczki przy dostawcy i sprawdzenie jej zawartości. O fakcie odmowy przyjęcia Towaru z uwagi na stwierdzone uszkodzenia mechaniczne powstałe w trakcie transportu Klient będący Konsumentem/Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta proszony jest niezwłocznie poinformować Sprzedawcę. Od Klientów niebędących Konsumentami w przypadku uszkodzenia przesyłki Sprzedawca wymaga sporządzenia protokołu szkody w obecności przewoźnika oraz niezwłocznego poinformowania o tym Sprzedawcy. Reklamacje w zakresie uszkodzeń powstałych w trakcie dostawy złożone przez Klientów niebędących Konsumentami bez załączonego protokołu szkody nie będą rozpatrywane.

6.       Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane nieprawidłowościami (w tym pomyłkami) popełnionymi przez składającego Zamówienie w formularzu Zamówienia, w wyniku których przesyłka nie dotarła do adresata, a także za nieuzasadnioną odmowę odbioru przesyłki. Koszty związane z ponowną wysyłką oraz obsługą takiego Zamówienia ponosi Klient.

§ 8 REKLAMACJE DOTYCZĄCE UMOWY SPRZEDAŻY

1.       Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Towary wolne od wad i jest odpowiedzialny względem Klienta za wady fizyczne lub prawne zakupionego Towaru (rękojmia), na zasadach określonych w art. 556 – 576 Kodeksu cywilnego, a wobec Klientów będących Konsumentami/Przedsiębiorcami na prawach Konsumentów, także za brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży na zasadach określonych w ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

2.       Reklamacja zakupionego Towaru może być złożona za pomocą poczty e-mail na adres:  kontakt@sukcesje.pl lub pisemnie listem na adres: ul. Anzelma Kubita 151, 38-455 Głowienka

3.       Przy składaniu reklamacji Sprzedawca zaleca podanie danych kontaktowych Klienta, wskazanie numeru Zamówienia i daty jego złożenia, dokładne opisanie przyczyn reklamacji i żądań wobec Sprzedawcy, a także dołączenie dokumentu sprzedaży bądź jego kserokopii. Reklamacje złożone przez Klienta niebędącego Konsumentem, bez załączonego dokumentu sprzedaży, nie będą rozpatrywane.

4.       Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą, na koszt Sprzedawcy, na adres: ul. Anzelma Kubita 151, 38-455 Głowienka

5.       Sprzedawca rozpatruje zgłoszoną reklamację bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od daty jej prawidłowego złożenia przez Klienta, informując Klienta o sposobie załatwienia reklamacji.

§ 9 REKLAMACJE DOTYCZĄCE USŁUG ELEKTRONICZNYCH

1.   Klient może również składać Sprzedawcy reklamacje w przedmiocie niewykonania lub nienależytego wykonania usług, o których mowa w § 3 Regulaminu. W tym celu Klient może kontaktować się ze Sprzedawcą za pomocą poczty e-mail na adres: kontakt@sukcesje.pl lub pisemnie listem na adres: ul. Anzelma Kubita 151, 38-455 Głowienka

2.   Zgłoszenie reklamacyjne nieprawidłowości świadczenia usług drogą elektroniczną powinno, aczkolwiek nie jest to wymóg rozpatrzenia reklamacji, zawierać: dane umożliwiające Sprzedawcy kontakt z Klientem, w tym co najmniej adres e-mail, opis nieprawidłowości z podaniem okoliczności, daty wystąpienia i w miarę możliwość treści komunikatu o błędzie, wskazanie nazwy oraz wersji przeglądarki internetowej oraz nazwy i wersji systemu operacyjnego Usługobiorcy.

3.   Sprzedawca rozpatruje zgłoszoną reklamację bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od daty jej prawidłowego złożenia przez Klienta, informując Klienta o sposobie załatwienia reklamacji.

§ 10 ODSTĄPIENIE OD UMOWY

1.   Klient będący jednocześnie Konsumentem/Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta, który zawarł Umowę Sprzedaży na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia doręczenia mu zamówionego Towaru. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy przed upływem ww. terminu, dowolnym kanałem porozumiewania się na odległość, m.in.: wiadomością e-mail, na adres: kontakt@sukcesje.pl; w formie pisemnej, na adres: ul. Anzelma Kubita 151, 38-455 Głowienka. Postanowienia niniejszego ustępu znajdują zastosowanie także do odstąpienia od umowy dotyczącej Konta.

2.   Sprzedający niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy prześle Klientowi potwierdzenie jego odebrania, na wskazany przez Klienta adres e-mail.

3.   Klient, w przypadku odstąpienia od umowy, zobowiązany jest odesłać (na adres: ul. Anzelma Kubita 151, 38-455 Głowienka) lub przekazać Sprzedającemu (również na ww. adres) zakupiony Towar niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy, w stanie niezmienionym, chyba, że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.  

4.   W przypadku odstąpienia przez Klienta od umowy uważa się ją za niezawartą. Jeżeli Klient złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.

5.   Klient odstępujący od umowy ponosi jedynie bezpośrednie koszty zwrotu Towaru – zgodnie z cennikiem przewoźnika, przy pomocy którego Klient dostarcza zwracany Towar do Sprzedawcy, tj. Klient odsyła Towar do Sprzedawcy na własny koszt, który nie podlega zwrotowi.

6.   Sprzedawca dokona zwrotu ceny zakupionego Towaru wraz z kosztami jego dostawy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie wskaże inny sposób zwrotu. Jeżeli Klient wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

7.   Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru od Klienta lub do czasu dostarczenia Sprzedawcy dowodu jego odesłania przez Klienta.

8.   Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

9.   Sprzedawca nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem.

§ 11  TREŚCI CYFROWE

1.       Informacje o funkcjonalności Treści Cyfrowych lub Usług Cyfrowych oraz technicznych środkach ich ochrony, dostępności wsparcia technicznego i aktualizacji, a także mających znaczenie kompatybilności i interoperacyjności Treści Cyfrowych lub Usług Cyfrowych, o których przedsiębiorca wie lub powinien wiedzieć znajdują się na karcie danej Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej oraz w Sklepie.

2.       W wypadku złożenia Zamówienia na Treści Cyfrowe płatności można dokonać jedynie poprzez system płatności elektronicznych akceptowany w danym momencie przez Sprzedawcę i prezentowany na stronie Sklepu.

3.       Treści Cyfrowe lub Usługi Cyfrowe są udostępniane Klientowi w ciągu 90 minut od uzyskania przez Zamówienie statusu „Przyjęte do realizacji” w formie odpowiednio zabezpieczonego i zaszyfrowanego linku przesyłanego na adres e-mail podany przez Klienta.

4.       Prawo odstąpienia od Umowy o Dostarczenie Treści Cyfrowych nie przysługuje, jeżeli Konsument pobierze plik przed upływem 14 dni od dnia zawarcia umowy (terminu do odstąpienia od umowy).

5.       W przypadku niewłaściwej realizacji przez Sprzedawcę umowy o dostarczenie Treści cyfrowych, Klient będący Konsumentem/Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta ma możliwość skorzystania z uprawnień uregulowanych w rozdziale 5b ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

6.        Klient może zgłosić Sprzedawcy reklamację Treści Cyfrowych lub Usług Cyfrowych w szczególności w sytuacji, gdy pobrana Treść Cyfrowa ma wady techniczne uniemożliwiające odczytanie pliku na urządzeniu do tego przystosowanym lub gdy zawartość pliku z Treścią Cyfrową jest niezgodna z opisem. Reklamację można zgłosić na adres e-mail: kontakt@sukcesje.pl lub pisemnie listem na adres: ul. Anzelma Kubita 151, 38-455 Głowienka. W celu przyspieszenia rozpatrzenia reklamacji, prosimy o podanie w zgłoszeniu reklamacyjnym krótkiego opisu przyczyn uzasadniających reklamację oraz dane kontaktowe Klienta zgłaszającego reklamację.

7.       Sprzedawca niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 14 dni, rozpatrzy reklamację Klienta i powiadomi go o sposobie dalszego postępowania.

§ 12 DANE OSOBOWE

1.       Administratorem danych osobowych Klientów będących osobami fizycznymi, w tym prowadzącymi działalność gospodarczą, jest Usługodawca, tj. SUKCESJE SP. Z O.O., przy ul. kard. Karola Wojtyły 223A/1, 35-304 Rzeszów (podkarpackie), KRS 0000579749, REGON 362695208, NIP 8133709316.

2.       Wszelkie informacje w zakresie przetwarzania danych osobowych zawarte są w Polityce Prywatności dostępnej pod adresem: https://sukcesje.elms.pl/polityka-prywatnosci/.

§ 13 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

8.       Regulamin wchodzi w życie z dniem 22.03.2023 roku.

9.       Sprzedawca ma prawo wprowadzać zmiany w niniejszym Regulaminie, które wiążą Klientów pod warunkiem, że zostali oni o tych zmianach prawidłowo powiadomieni i nie wypowiedzieli umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w terminie 14 dni od dnia tego powiadomienia. Za wiążącą należy uznawać tę wersję Regulaminu, która obowiązuje w chwili składania Zamówienia przez Klienta. Klient składając Zamówienie każdorazowo zobowiązany jest do zapoznania się z treścią aktualnie obowiązującego Regulaminu. Zmiana Regulaminu nie wywiera jakiegokolwiek wpływu na Zmówienia złożone i przyjęte do realizacji przed dniem wejścia w życie zmienionego Regulaminu oraz umowy zawarte na podstawie takich Zamówień.

10.   Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Konsumenta, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu, a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, pierwszeństwo mają te przepisy. Postanowienia umów mniej korzystne dla Konsumenta niż postanowienia ustawy o prawach konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy tej ustawy.

11.   Każdemu Konsumentowi przysługuje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php;

http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.

12.   W wypadku powstania sporu z udziałem Klienta będącego konsumentem pozasądowemu jego rozwiązaniu może służyć również platforma internetowa ODR, która jest dostępna pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrzenia reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny i może mieć miejsce tylko w przypadku, gdy obie strony sporu wyrażą na to zgodę. Powyższy zapis ma charakter informacyjny i nie oznacza wyrażenia przez Sprzedawcę zgody na udział w pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń (rozstrzygania sporów).

13.   Ewentualne spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem niebędącym jednocześnie konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego, rozstrzygane będą przez sąd powszechny właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy.

14.   W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie, z zastrzeżeniem ust. 8 poniżej, zastosowanie znajdują obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

15.   W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie, w stosunku do umów zawieranych z Klientami, którzy są przedsiębiorcami z siedzibą poza granicami Rzeczypospolitej Polski oraz konsumentami mającymi zwykłe miejsce pobytu poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, znajdują zastosowanie wyłącznie właściwe przepisy prawa obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

16.   Regulamin dostępny jest dla Klientów w wersji elektronicznej za pośrednictwem strony internetowej dukcesje.elms.pl w zakładce „Regulamin”.